מאמרים
דף הבית » מאמרים

מהם ברגים תעופתיים ומדוע משתמשים בהם באיירוולף
במערכות תעופה ובכלים שלנו בפרט, גם רכיב קטן כמו בורג הוא קריטי לשלמות המבנה, לחוזקו, עמידותו ולמידת ההגנה שהמסגרת נותנת

תופעת "נעילת אדים (Vapor Lock)"
תופעת "נעילת אדים (Vapor Lock)" עלולה להתרחש בימים חמים בכלי טיס עם מנוע רוטקס 912, וחשוב להבין את הסיבות וההשלכות

ניתוח מצב מנוע לפי הפלאגים
אבחן את מצב המנוע שלך דרך המצתים (פלאגים) מצתים יכולים לספק תובנות חשובות לגבי תקינות המנוע שלך. על ידי בחינת

בד"ח לפני טיסה – איירוולף
לפני כל טיסה על הטייס המפקד לערוך "בדיקה לפני טיסה" (Preflight) של הכלי כדי לוודא שהוא כשיר ובטוח לטיסה. להלן

ניקוי פילטר אוויר K&N
שלב 1 – הסר את הפילטר מהמנוע הסר את המסנן מהמנוע. בזהירות ונער לכלוך חופשי. שלב 2

מצבר הבקאי והאיירוולף בפרט
המצברים שבשימוש בכלים שלנו הם על פי רוב אטומים ולא דורשים טיפול, עם מתח עבודה של 12 וולט והספק 18-20

בדיקת עמידות בד מצנחים בעפקו
בד המצנח עליו אנחנו טסים רגיש לשמש, חום, שחיקה, רטיבות, ועוד.
כדי לדעת אם בד עומד בסטנדרטים הרצויים ובאיכות

כיול תדר בקאי
לכיול תדר הבקאי יש שני סוגי הגדרות. האחת היא תדר השידור והשניה היא ערוץ פרטי שימנע כניסת הפרעות. ללא

פירוק מצנח לבדיקה שנתית
פירוק מצנח לבדיקה מתבצע בשלבים סימון אורך מיתרי ניהוג פירוק מיתרי ניהוג וקשירה על השאקלים של המיתרים פתיחת השאקלים

ביקור במפעל הייצור של האיירוולף
מפעל הייצור של האיירוולף, הכלי עליו אנו טסים, נמצא במישיגן שבארצות הברית. המפעל הוא הגדול ביותר למטרה זו והוא מייצר מטוסים מסוגים

תגובת בהלה בטיסה
תאונות קטלניות בתעופה נובעות לרוב מתגובות לא הולמות לאירועים בלתי צפויים. בני אדם נתונים ל"תגובת בהלה" כאשר הם מתמודדים עם

משקל מירבי בבקאי
מה קובע את המשקל המירבי לנוסע בבקאי שלך? לא אחת קרה לי שנוסע שאל אותי האם הוא לא כבד מדי

תאום טיסה חריגה עם מערכת אולימפיה וזאפוס
תאום אווירי מדינתנו הקטנה עמוסה לעייפה בכלי טייס שטסים בשמיים ונדרש תאום מדוקדק בין כל הטסים בכדי לשמור על

מהו NOTAM?
מהו הנוטאם NOTAM = Notification to Airman בימים אלה אנו מנועים לטוס טיסות כיף והדרכה לאחר שקיבלנו הוראה כזו

מרשה טיסה חריגה לממ"ג – מהו וכיצד להגיש
ככלי טייס שמשתמשים בתשתיות התעופה של מדינת ישראל הצפופה, עלינו להכיר ולדעת את התהליכים הקשורים לתאום טיסות חריגות במרחב האווירי.

בדיקת מגנטו – מה בודקים? איך? ומה ניתן לגלות?
בדיקת המגנטו הגענו בבוקר, אנחנו מתכוננים לטיסה ביום נפלא ומתחילים בבדיקת הכלי וחימומו. אחת הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע היא

לוח מכשירים בכלי פאורשוט
לוח המכשירים שנמצא בשימוש רחב בכמעט כל הבקאים הקיימים הוא של חברת גראנד רפידס (Grand Rapids) מארה"ב. EIS = Electronic

הרצאה על מנועים בערב עמותה
עמותת הממ"גים עורכת מדי פעם ערב לחבריה ובו מועברות הרצאות העשרה. בערב שנערך בפברואר 2017 העברתי הרצאה בנושא מנועים. מובאת כאן

גשש דלק באיירוולף – תיאור ואיפוס
בהרבה כלי שמגיעים לארץ היום מצוי מדיד דלק שמציג בלוח השעונים כמה דלק נשאר במיכל.
עם ההפעלה הראשונה של

הוצאת חול מהכנף בקלות
לעתים כמויות גדולות של חול ואבנים מצטברות בשפת הזרימה של המצנח שלנו.
מוצעת כאן דרך קלה שנעזרת ברוח בכדי

פתיחת כנף שהסתובבה
ריזרים וכנף מסובבים – זה קורה מדי פעם וזה נורא מעצבן ואפילו יכול לגרום לביטול טיסה אם אין מישהו בשטח

נתונים טכניים שימושיים – AirWolf
ישנם הרבה פרטים, מספרים וידע שנדרש בכדי לדעת כיצד לטפל ולתקן את הבקאי. להלן כמה מהפרטים החשובים שצריך מדי פעם.

לינקים שימושיים
הרשימה הבאה מכילה לינקים שימושיים למטרות שונות.תוכלו למצוא אתרים שמציעים מידע על טיולי בקאי בארץ, אתרים עם אביזרים וחלקי חילוף,

רוטקס 912 ULS – נתונים טכניים
המנוע הנפוץ ביותר בשימוש בתעופה הקלה וגם על ידי רבים מהמצנחים הממונעים הגלגלים הוא הרוטקס 912. מנוע זה מאד אמין,

רוטקס 582 – נתונים טכניים
בשנת 2024 הכריזה רוטקס יצרנית המנוע כי מופסק הייצור של מנוע ה 582.עדיין תמצאו חלקי חילוף ועדיין בקאים רבים עם