בדיקת עמידות בד מצנחים בעפקו

11 ספט בדיקת עמידות בד מצנחים בעפקו



בד המצנח עליו אנחנו טסים רגיש לשמש, חום, שחיקה, רטיבות, ועוד. אבל מתוך כל אלה, השמש היא הגורם המשפיע ביותר בד”כ.
כדי לדעת אם בד שנעשה בו שימוש לתפירת המצנח עומד בסטנדרטים הרצויים ובאיכות המבוקשת, הוא עובר בדיקה מיוחדת במפעל של עפקו, עוד לפני שמתחילים להשתמש בו. כל משלוח בדים חדש וכל צבע עוברים בדיקת עמידות לקרינת השמש.

תהליך הבדיקה

מכל צבע של בד נלקחת דגימה, וכולן ביחד נתלות על גג המפעל כאשר הן חשופות לשמש ישירה בכל שעות היום. שעות השמש נספרות וכך יודעים לכמה שעות הבד היה חשוף.
הבדיקה החשובה המבוצעת היא של מידת חדירות הבד לאוויר לפני ולאחר החשיפה לשמש. ככל שהשעות נוקפות, כך ציפוי הבד יאבד את יכולת האטימה שלו ויותר אוויר יחדור דרך הבד. הבדיקה תראה עד כמה האטימה נפגעת לאורך הזמן.

הבדים נבדקים לפני התליה על הגג ולאחר שתי תקופות חשיפה נוספות.

דוגמה לבדיקה ותוצאותיה

ניתן לראות את תוצאות בדיקת הפורוזיטי (חדירות הבד) לפני התליה על הגג (before exposure), אחרי כשבוע חשיפה, ושוב לאחר עוד שבוע.

בתחילה חדירות הבד מצוינת ועומדת על מעל 2000 שניות, בבדיקה הראשונה כ 1500 שניות, ובסוף הבדיקה, הגיע חדירות הבד ל 535 שניות ואפילו 97 שניות בקצהו.

שחיקה כתוצאה מנפנוף הדגל

אנו רואים גם שהבד שצורתו כצורת דגל נבדק בכמה נקודות לאורכו – בנקודת החיבור לחבל (front), במרכזו (middle), ובקצהו. ההבדל בין הנקודות הוא במידת ההתנופפות מהרוח. בנקודת החיבור הוא כמעט ואינו זז ומתנפנף, וככל שהולכים לקראת קצה הבד, הוא מתנפנף יותר. ניכר שככל שהבד מתנפנף יותר, הוא מאבד את אטימותו.
במצנחים שלנו, מידת הניפנוף מועטה יחסית ודומה יותר למצב בקידמת הדגלים.


הבדלים בין צבעים

בעבר היו הבדלים גדולים בין הצבעים השונים שנראו בבירור בתוצאות הבדיקות. הדוגמאות המובאות להלן מראות את הבדים הישנים של חברת גלבנור אשר אינם מיוצרים עוד ואינם בשימוש יותר.
הבדים בהם משתמשת חברת עפקו היום, פותחו במיוחד לפי הגדרות של החברה ואינם מראים כמעט בכלל הבדל בביצועים בין הצבעים השונים. הבדיקות העדכניות מראות שלכל הצבעים יש ירידת אטימות בצורה שווה.

השוואה לנקודת יחוס

בכדי להבין האם בד נשחק ומאבד את יכולותיו בצורה סבירה, התוצאות גם מושוות לתוצאות של “בד בסיס”.
יש גליל אחד של בד אשר ידועה איכותו ומידת השחיקה שלו. במהלך הבדיקה, מוסיפים גם דגל מאותו בד כך שמהשוואת קצב ירידת האטימות של הבדים החדשים לבד הבסיס, ניתן לוודא שיצרן הבדים לא פישל וגם שהבד מאבד את אטימותו בצורה צפויה ועקבית ביחסים לבדים קודמים.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות