תאום טיסה חריגה עם מערכת אולימפיה וזאפוס

26 אפר תאום טיסה חריגה עם מערכת אולימפיה וזאפוס

 

תאום אווירי

מדינתנו הקטנה עמוסה לעייפה בכלי טייס שטסים בשמיים ונדרש תאום מדוקדק בין כל הטסים בכדי לשמור על בטיחות וכדי למנוע פגישות אוויריות לא מתוכננות. לצורך העניין נקבעו כללים שונים בהם: אזורי טיסה מוגדרים עם חוקים ברורים (בועות גובה נמוך), נתיבים לתעופה בגבהים מוגדרים, והצורך בהגשת מרשה טיסה לטיסה שחורגת מאיזורים ונתיבים אלה.

בטיסה רגילה, כאשר אנו טסים בתוך בועה ירוקה, אין צורך בתאום כלשהו ואנו פשוט עולים לאוויר וטסים. אך אם נרצה לטוס במסלול מיוחד שאינו בתוך הבועות או כאשר הן לא פעילות, עלינו להגיש בקשה מיוחדת למרשה לטיסה.

הגשת תכנית טיסה נדרשת 10 ימים לפני ביצוע הטיסה. תהליך שמקשה על ביצוע הטיסה והתכנון שלה. כדי לפתור קושי זה עבור התעופה הכללית והקלה, קיים תהליך קל ופשוט שמבוצע ע”י הגשת בקשה למרשה, זמן קצר לפני הטיסה. תהליך שכזה מתאים למי שמזוהה ע”י המכ”מ של היב”א ונמצא איתה בקשר רציף.

עבורינו הוקמה מערכת מיוחדת אשר מאפשרת ליב”א לזהות היכן אנו נמצאים, או ליתר דיוק, היכן הטלפון שלנו נמצא.

על פיתוח התוכנה אחראי אבי הרטמן שהוא אחד מטייסינו הוותיקים והיא ומוצעת לכולנו ללא עלות.

 

תיאור המערכת

המערכת מורכבת משני חלקים: 1. זאפוס (Zappos) – תוכנת הזאפוס נועדה בכדי לשקף את מיקומך בבקרות האוויריות זאת בכדי לתת לכם את העדיפות האווירית המגיעה לכם. בזמן שהתוכנה פועלת היא משדרת את מיקומכם כך שהבקרה רואה אותכם ויכולה להתריע על מיקומכם ליתר המשתמשים האווירים.

2. אולימיפה (Olympia) – מערכת שליטה ובקרה המגיעה בשתי גרסאות. האחת למחשבים אשר מופעלת ע”י יחידות הבקרה האוויריות ומאפשרת להן לראות ולעקוב אחרי מי שמפעיל את אפליקציית הזאפוס. והשנייה למכשירים ניידים, אותה גם אנו יכולים להפעיל על הטלפון שלנו ולראות היכן חברינו הטייסים נמצאים.

 

בקשת מרשה והפעלה

את בקשת המרשה יבצע “טייס יהלום” לפני הטיסה. עוד לפני שהתחלתם לחמם מנועים, התקשרו ליבא לפי ההוראות מטה ובקשו את המרשה לטיסה.

לאחר שתקבלו אישור, תוכלו לבצע את הטיסה ובסופה יהיה עליכם להודיע ליבא שנחתתם.

 

מיהו טייס יהלום – טייס יהלום הוא משתמש רשום במערכת אשר מקבל מספר זיהוי ורק הוא יכול להתקשר ליחידות בקרה לתאם ולקבל אישור טיסה.

 

נוהל הפעלת המרשה
  • שלב א’ 30 דקות לפני ההמראה דיווח לבקרה
  • זהה היכן אתה
    • אם אתה צפונית לקו עינות צוקים אשקלון אתה באזור של פלוטו ועליך לצלצל ל 04-6926206 או 04-69262207
    • אם אתה דרומית לקו עינות צוקים פלמחים אתה באזור חגב ועליך לצלצל ל 08-6502328 או 08-6502334
  • מסור את שימך ואת מספר טייס היהלום שלך לדוגמה : שמי שמשון היבוסי, טייס אולימפיה מספר 89.
  • מסור את הפרטים הבאים: טלפון, מספר כלים, מסלול הטיסה, שעות הטיסה, וגובה מקסימלי (מעפ”ש) לדוגמה : הנייד שלי 054-4445566 , אנו 10 כלים, אנו ממריאים ממנחת סעד וטסים לאשקלון וחזרה, נמריא ב 07:00 ננחת ב 09:00, גובה 300 רגל מעפ”ש.
  • בקשו לדעת עם מי דיברתם ורשמו את שמו.
 
 

התקנה

תוכנת זאפוס קיימת עבור מערכת אנדרואיד ואייפון. התקנת התוכנה והפעלתה מפורטת בקובץ הבא: מערכת אולימפיה וזאפוס    

סרט הסבר על המערכת

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות