רוטקס 912 ULS – נתונים טכניים

המנוע הנפוץ ביותר בשימוש בתעופה הקלה וגם על ידי רבים מהמצנחים הממונעים הגלגלים הוא הרוטקס 912.

מנוע זה מאד אמין, חזק ובעל הסטוריה ארוכה של בטיחות.

912_uls

להלן נתוני היצרן עבור מנוע רוטאקס 912 ULS – 100 כ"ס

  • מנוע 4 פעימות שפותח במיוחד לתחום התעופה
  • ארבע בוכנות אופקיות במבנה בוקסר עם שני קרבורטורים
  • קרור אויר לצילינדרים ומים לראש מנוע עם משאבה פנימית
  • שימון עוקה יבשה עם משאווה נפרדת ומיכל שמן חיצוני
  • 8 שסתומים מופעלים אוטומטית
  • משאוות דלק אינטגראלית פולסים דיאפרגמה
  • הנעה חשמלית
  • פועל על דלק רכבים באוקטן 91 ומעלה
  • זמן בין אוברולים – 2000 שעות לפי המלצת יצרן
 
 
ביצועים כח מקסימלי (עד 5 דקות) 100 כ"ס ב 5800 סל"ד
  כח מקסימלי לאורך זמן 95 כ"ס ב 5500 סל"ד
  סלד סרק מינימלי 1400 סל"ד
תא שריפה נפח מנוע 1352 סמ"ק
  יחס דחיסה 1:10.5
משקל מנוע עם קרבורטור 56.6 ק"ג
  משקל כולל 63.8 ק"ג
מגבלות CHT –טמפ ראש מנוע – מקס 135 C, 275 F
  EGT – טמפ אגזוז – מקס 880 C, 1616 F
  Collant – טמפ נוזל קרור – מקס 120 C, 248 F
  לחץ שמן – מקסימלי 7 בר, 101.5 PSI
  לחץ שמן – מינימאלי 0.8 בר, 11.6 PSI (סלד מתחת 3500)
  לחץ שמן – עבודה 2-5 בר, 29-72.5 PSI (סלד מעל 3500)
  טמפ' שמן – מקסימום 130 C, 266 F
  טמפ' שמן – מינימום 50 C, 122 F
  טמפ' שמן – עבודה 90-110 C, 190-230 F

– שמן מנוע

כמות שמן המנוע – 3.8 ליטר

– בדיקת הצתות ומגנטואים

סלד לבדיקה ירידת סלד הפרש מירבי
4000 מקס-500,
רגיל-50-100
150

– מצתים (פלאגים)

הפלאגים הנפוצים בשימוש למנוע הרוטקס 912 ULS עם 100 כ"ס הם של NGK מדגם DCPR8E.
למנוע ה 80 כ"ס יש להשתמש ב NGP מדגם DCPR7E.

בעת החלפת פלאגים, יש לוודא עם כלי יעודי (Feeler gauge) שמרווח האוויר של הפלאג הוא 0.6 מ"מ בדיוק. מרווח זה מתאים למנוע הספציפי הזה ולא לכל מנוע אחר.

מרווח אויר לא נכון עשוי לגרום לפיספוסי הצתה, אובדן כח, ליכלוך המצת, עליה בצריכת דלק ובלאי מואץ למצת.

יש לשים לב שבמנועים חדשים שיוצרו החל מאמצע שנת 2017, יש שינוי במצתים ומעתה יהיה ניתן להשתמש רק במקוריים של רוטקס. החיבור שלהם למערכת ההצתה שונה ומצתי ה NGK לא יתאימו יותר.

כאן תמצאו מאמר שעוזר לזהות תקלות מנוע בהתאם למצב המצתים.

טיפולים, הסברים ושאר מסמכים רלוונטיים

לינק מתוך אתר רוטקס בו מרוכז החומר שנוגע למנועים שלנו –
  https://www.rotax-owner.com/en/support-topmenu/engine-manuals

  • Operators Manual – ספר תפעול
  • Illustrated Parts Catalog – כל חלקי המנוע
  • Maintenance Manual – ספר אחזקה – איזה טיפולים, מתי ומה לעשות2

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים

ניתוח מצב מנוע לפי הפלאגים

אבחן את מצב המנוע שלך דרך המצתים (פלאגים) מצתים יכולים לספק תובנות חשובות לגבי תקינות המנוע שלך. על ידי בחינת מצבם, ניתן לזהות בעיות פוטנציאליות ולנקוט בפעולה מתקנת. בטיפול הבא,

המשך קריאה »

בד"ח לפני טיסה – איירוולף

לפני כל טיסה על הטייס המפקד לערוך "בדיקה לפני טיסה" (Preflight) של הכלי כדי לוודא שהוא כשיר ובטוח לטיסה. להלן מוצעת רשימת בדיקה עם תיאור של נקודות הבדיקה השונות והסברים

המשך קריאה »