רוטקס 912 ULS – נתונים טכניים

14 דצמ רוטקס 912 ULS – נתונים טכניים

המנוע הנפוץ ביותר בשימוש בתעופה הקלה וגם על ידי רבים מהמצנחים הממונעים הגלגלים הוא הרוטקס 912.

מנוע זה מאד אמין, חזק ובעל הסטוריה ארוכה של בטיחות.

912_uls

להלן נתוני היצרן עבור מנוע רוטאקס 912 ULS – 100 כ”ס

  • מנוע 4 פעימות שפותח במיוחד לתחום התעופה
  • ארבע בוכנות אופקיות במבנה בוקסר עם שני קרבורטורים
  • קרור אויר לצילינדרים ומים לראש מנוע עם משאבה פנימית
  • שימון עוקה יבשה עם משאווה נפרדת ומיכל שמן חיצוני
  • 8 שסתומים מופעלים אוטומטית
  • משאוות דלק אינטגראלית פולסים דיאפרגמה
  • הנעה חשמלית
  • פועל על דלק רכבים באוקטן 91 ומעלה
  • זמן בין אוברולים – 2000 שעות לפי המלצת יצרן
ביצועיםכח מקסימלי (עד 5 דקות)100 כ”ס ב 5800 סל”ד
 כח מקסימלי לאורך זמן95 כ”ס ב 5500 סל”ד
 סלד סרק מינימלי1400 סל”ד
תא שריפהנפח מנוע1352 סמ”ק
 יחס דחיסה1:10.5
משקלמנוע עם קרבורטור56.6 ק”ג
 משקל כולל63.8 ק”ג
מגבלותCHT –טמפ ראש מנוע – מקס135 C, 275 F
 EGT – טמפ אגזוז – מקס880 C, 1616 F
 Collant – טמפ נוזל קרור – מקס120 C, 248 F
 לחץ שמן – מקסימלי7 בר, 101.5 PSI
 לחץ שמן – מינימאלי0.8 בר, 11.6 PSI (סלד מתחת 3500)
 לחץ שמן – עבודה2-5 בר, 29-72.5 PSI (סלד מעל 3500)
 טמפ’ שמן – מקסימום130 C, 266 F
 טמפ’ שמן – מינימום50 C, 122 F
 טמפ’ שמן – עבודה90-110 C, 190-230 F

 

– שמן מנוע

כמות שמן המנוע 

– בדיקת הצתות ומגנטואים

סלד לבדיקהירידת סלדהפרש מירבי
4000מקס-500,
רגיל-50-100
150

 

– מצתים (פלאגים)

הפלאגים הנפוצים בשימוש למנוע הרוטקס 912 ULS עם 100 כ”ס הם של NGK מדגם DCPR8E.
למנוע ה 80 כ”ס יש להשתמש ב NGP מדגם DCPR7E.

בעת החלפת פלאגים, יש לוודא עם כלי יעודי (Feeler gauge) שמרווח האוויר של הפלאג הוא 0.6 מ”מ בדיוק. מרווח זה מתאים למנוע הספציפי הזה ולא לכל מנוע אחר.

מרווח אויר לא נכון עשוי לגרום לפיספוסי הצתה, אובדן כח, ליכלוך המצת, עליה בצריכת דלק ובלאי מואץ למצת.

יש לשים לב שבמנועים חדשים שיוצרו החל מאמצע שנת 2017, יש שינוי במצתים ומעתה יהיה ניתן להשתמש רק במקוריים של רוטקס. החיבור שלהם למערכת ההצתה שונה ומצתי ה NGK לא יתאימו יותר.

טיפולים, הסברים ושאר מסמכים רלוונטיים

לינק מתוך אתר רוטקס בו מרוכז החומר שנוגע למנועים שלנו –  https://www.rotax-owner.com/en/support-topmenu/engine-manuals

  • Operators Manual – ספר תפעול
  • Illustrated Parts Catalog – כל חלקי המנוע
  • Maintenance Manual – ספר אחזקה – איזה טיפולים, מתי ומה לעשות2
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות