נתונים טכניים שימושיים – AirWolf

14 דצמ נתונים טכניים שימושיים – AirWolf

ישנם הרבה פרטים, מספרים וידע שנדרש בכדי לדעת כיצד לטפל ולתקן את הבקאי.
להלן כמה מהפרטים החשובים שצריך מדי פעם.
אמשיך ואעדכן את הרשימה עם כל שאלה בנושאים שיתאימו לדף זה.

– משקל מירבי

משקל הכלי – 220 ק”ג
דלק מלא (56 ליטר/15 גאלון) – 43 ק”ג
מגבלת מצנח קרוזר 550 – 500 ק”ג – משאיר 237.4 ק”ג למטען
מגבלת מצנח הייבריד 550 – 440 ק”ג – משאיר 174.5 ק”ג למטען
מגבלת מצנח מנטה 550 – 450 ק”ג – משאיר 184.5 ק”ג למטען

המטען כולל כל דבר מעבר לכלי – טייס, נוסע, מים, פקל קפה, סנדוויצים וכולי.

 

– מגבלות משקל

משקל מזערי במושב קדמי – 68 ק”ג
משקל מירבי בכל כיסא – 131 ק”ג

– לחץ אוויר גלגלים

אחוריים – 20-22 PSI
גלגל קדמי – 25 PSI

צמיגים אחוריים – 8*600, 4 שכבות

– לחץ גז במשככים

המשככים מנופחים בניטרוג’ן בלחץ של 400-500 PSI.

ניתן לביצוע בד”כ רק בחנויות אופנועים וטרקטורונים שיש להן ציוד וחומרים מתאימים.

 

– חיזוק ברגים

מיקום טורק
ברגיי פרופ ראשיים 175 אינטש/ליברה
ברגיי פרופ חיצוניים 125 אינטש/ליברה
פלאגים 150 אינטש/ליברה
בורג מגנט גיר 130 אינטש/ליברה
ברגיי חיבור מנוע למרכב 38 nm עם לוקטייט

 

שאלות ותשובות

– מתי להחליף רייזרים

המלצת היצרן היא לבצע החלפה של הרייזרים אחת ל 3 שנים. מומלץ כמובן לבצע החלפות תכופות יותר במידה ומצבם אינו נראה טוב.

– כל כמה זמן צריך טיפול למנוע

מנוע 4 פעימות של רוטקס דורש טיפול לאחר 25 שעות ראשונות ומשם בכל 100 שעות שלמות או פעם בשנה.

את פילטר האוויר, בהתחשב במזג האוויר והאבק בארצנו, רצוי מאד לנקות כל 50 שעות לכל היותר.
אם הפילטר הפך להיות אפור כהה במקום בהיר, זה סימן שהוא מלוכלך מאד.

– באיזה שמן להשתמש למנוע 912

השמן בשימוש ע”י היצרן ואשר מומלץ גם על ידי רוטאקס הוא AeroShell Sport Plus 4

נקודה חשובה היא שבמידה והחלפת שמן, אסור לשנותו שוב. הישאר עם השמן שאיתו אתה עובד ואל תערבב סוגים.

באיזה נוזל קירור להשתמש למנוע 912

מומלץ להשתמש בנוזל קרור אדום איכותי כגון פרסטון אדום 50/50

 

– למה הצינורית דלק בחלקו העליון של המיכל מופנית כלפי מטה

בכל מיכל דלק ישנו חריר או צינורית מחוברת כדי לאפשר יציאה ושחרור גזים. באיירוולף ניתן לראות שהצינורית יורדת כלפי מטה מתחת לגובה המיכל.

מדוע?

תשובה – במידה והכלי מתהפך, אנו רוצים למנוע את בריחת הדלק אל מחוץ למיכל. אם הצינורית הייתה מכוונת כלפי מעלה והכלי מתהפך, הדלק היה זולג ממנה החוצה ישירות. כאשר הצינורית כלפי מטה ומתחת לגובה המיכל, אז במצב הפוך היא תהיה מעל גובה המיכל ולא תיתן לדלק לנזול.

– מניעת הצטברות מים ועיבוי במיכל הדלק

כאשר הכלי עומד לאורך זמן, בעיקר בחודשי החורף הלחים, מתעבים מים בחלקו הפנימי של המיכל אשר בסופו של דבר מוצאים עצמם בתוך הדלק ולכיוון המנוע.
בכדי למנוע מצב זה, מומלץ תמיד לשמור על מיכל דלק מלא לאחר טיסה. כאשר המיכל מלא, אין מקום לאוויר עם לחות בתוך המיכל, מה שמוריד משמעותית את תופעת העיבוי.

 

– איך לנקות את מיכל הדלק

במידה ויש חשד ללכלוך או מים במיכל הדלק, ניתן לרוקנו ע”י פתיחת פקק יעודי שנמצא בחלקו התחתון אחורי. נדרש מפתח אלן לפתיחתו, ולוקטייט מספר 243 או 510 בכדי לסגור אותו חזרה..

לוקטייט 243

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות