14 דצמ רוטקס 582 – נתונים טכניים
מנוע הרוטקס 582 נפוץ מאד ונמצא בשימוש על ידי רבים מהבקאים (המצנחים הממונעים הגלגלים).
בשנותיו הראשונות של הבקאי בארץ הגיעו כמעט כל הכלים עם מנוע זה. מאז ועד היום רוב הכלים עדיין מצויידים ב 582 למראת שיש מגמה ברורה של מעבר לכיוון מנועים חזקים ואמינים יותר כגון ה רוטאקס 912.
ה 582 קליל, פשוט וזול יחסית ל 912 אך מראה עבר עם יותר בעיות טכניות ואיבודי מנוע באוויר.
להלן נתוני היצרן עבור מנוע רוטאקס 582 – 65 כ”ס
- מנוע 2 פעימות שפותח במיוחד לתחום התעופה
- שתי בוכנות עם קרור מים
- שני כוהלים, שני קרבורטורים
- משאוות דלק פולסים דיאפרגמה
- הנעה חשמלית או ידנית
- פועל על דלק רכבים באוקטן 87 ומעלה
- יחס שמן 1:50
- זמן בין אוברולים – 300 שעות לפי המלצת יצרן
ביצועים | כח מקסימלי | 65 כ”ס ב 6500 סל”ד |
סלד מקסימלי | 6800 סל”ד | |
תא שריפה | נפח מנוע | 580.7 סמ”ק |
יחס דחיסה | 11.5 תאורטי, 5.75 מעשי | |
משקל | מנוע עם קרבורטור | 29.2 ק”ג |
משקל כולל | כ 50 ק”ג | |
מגבלות | CHT –טמפ ראש מנוע – מקס | 150 C ,300 F |
CHT –טמפ ראש מנוע – עבודה | 110-130 C, 230-270 F | |
CHT – הבדל מקסימלי | 10 C, 16 F | |
EGT – טמפ אגזוז – מקס | 650 C, 2200 F | |
EGT – טמפ אגזוז – עבודה | 500-620 C, 930-1150 F | |
EGT – הבדל מקסימלי | 25 C, 43 F |
– מצתים (פלאגים)
הפלאגים בשימוש למנוע הרוטקס 582 עם 65 כ”ס הם של NGK מדגם BR8ES.
בעת החלפת פלאגים, יש לוודא עם כלי יעודי (Feeler gauge) שמרווח האוויר של הפלאג הוא המתאים. מרווח זה מתאים למנוע הספציפי הזה ולא לכל מנוע אחר.
מרווח אויר לא נכון עשוי לגרום לפיספוסי הצתה, אובדן כח, ליכלוך המצת, עליה בצריכת דלק ובלאי מואץ למצת.
יש לשים לב שבמנועים חדשים שיוצרו החל מאמצע שנת 2017, יש שינוי במצתים ומעתה יהיה ניתן להשתמש רק במקוריים של רוטקס. החיבור שלהם למערכת ההצתה שונה ומצתי ה NGK לא יתאימו יותר.
טיפולים, הסברים ושאר מסמכים רלוונטיים
לינק מתוך אתר רוטקס בו מרוכז החומר שנוגע למנועים שלנו – https://www.rotax-owner.com/en/support-topmenu/engine-manuals
Operators Manual – ספר תפעול
Illustrated Parts Catalog – כל חלקי המנוע
Maintenance Manual – ספר אחזקה – איזה טיפולים, מתי ומה לעשות
Sorry, the comment form is closed at this time.