משקל מירבי בבקאי

מה קובע את המשקל המירבי לנוסע בבקאי שלך?

לא אחת קרה לי שנוסע שאל אותי האם הוא לא כבד מדי בשביל לטוס איתי.
כדי לענות על שאלה כזו, צריך להבין מהיכן נובעת מגבלת המשקל בבקאי.

בעקרון לכלים עצמם אין כמעט מגבלה. חלקם עוברים מבחני חוזק ועמידות בעומסים של עד 5 ג'י, אך בכל מקרה, הם אינם החוליה החלשה.
מה שכן יגביל את המשקל הוא המצנח, והגדרת היצרן שלו ליכולת הנשיאה.
לכל מצנח, בהתאם לגודלו, יש חוזק מגבלה שונה של משקל מקסימלי.
המגבלה נובעת מיכולתו של המצנח לשאת משקל בצורה בטוחה.
בבדיקת המצנח, בד"כ מתחשבים בכך שהכלי עומד בדיקות שעורך היצרן לגבי חוזקו של המצנח בהפעלת

נתונים

משקל כלי – Airwolf:                   230 ק"ג

משקל כלי – Pegasus:                 190 ק"ג

מיכל 15 גאלון (57 ליטר):            43.5 ק"ג

מגבלת משקל מקס' מצנח

קרוזר 550                                 500 ק"ג

מנטה 550                                 450 ק"ג

 

משתנים

משקל טייס:                               80 ק"ג

החישוב

מגבלת מצנח – כלי – דלק – טייס = שארית עבור הנוסע

 

Airwolf

קרוזר: 500 – 230 – 43.5 – 80 = 146

מנטה: 450 – 230 – 43.5 – 80 = 96

 

Pegasus

קרוזר: 500 – 190 – 43.5 – 80 = 186

מנטה: 450 – 190 – 43.5 – 80 = 136

 

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים

ניתוח מצב מנוע לפי הפלאגים

אבחן את מצב המנוע שלך דרך המצתים (פלאגים) מצתים יכולים לספק תובנות חשובות לגבי תקינות המנוע שלך. על ידי בחינת מצבם, ניתן לזהות בעיות פוטנציאליות ולנקוט בפעולה מתקנת. בטיפול הבא,

המשך קריאה »

בד"ח לפני טיסה – איירוולף

לפני כל טיסה על הטייס המפקד לערוך "בדיקה לפני טיסה" (Preflight) של הכלי כדי לוודא שהוא כשיר ובטוח לטיסה. להלן מוצעת רשימת בדיקה עם תיאור של נקודות הבדיקה השונות והסברים

המשך קריאה »